5 manieren om jouw fitnessroutine vol te houden!

Ken je het gevoel? Nieuwjaar en haar goede voornemens liggen al een tijdje achter ons, het wil vroeger maar niet vroeger licht worden en de temperaturen buiten lijken eerder te vragen om dekentjes en warmde chocolademelk dan om baantje trekken. Op zo een momenten lijkt het aardig moeilijk om een goede sportroutine aan te houden, maar niet getreurd: met onze vijf tips slaag jij er dit jaar wèl in om door te sporten tot de zon weer wat vroeger boven de horizon verschijnt.

1. Zoek een sportmaatje

Inmiddels train je misschien al een langere periode bij een van onze clubs. Je kent intussen de toestellen, je eigen kracht … en de mensen om je heen! Je bent immers niet de enige die regelmatig op hetzelfde uur de loopband beklimt of het beste van jezelf geeft in de groepsles spinning. Ga op zoek naar jouw lotgenoten, sla een babbeltje en voor je het weet, kan je geen les meer overslaan zonder een positief schuldgevoel. Je laat immers niet alleen je eigen voornemers, maar ook je nieuwe kennissen in de steek! Omgekeerd werkt dit natuurlijk ook! Stuur eens een sms’je als je maatje niet op komt dagen: anderen motiveren werkt mogelijk nog beter om er zelf ook weer tegenaan te gaan.
Moeite om contacten te leggen? Dat hoeft bij Lifestyle Fitness geen probleem te zijn: we zitten immers allemaal in hetzelfde schuitje. We hebben een doel gesteld en werken daar nu keihard voor. Zo heb je meteen een gemeenschappelijk onderwerp om praatje over te maken. Wat wil de ander bereiken? Haal inspiratie uit het verhaal van je medesporter. En zeg nu zelf: tijdens een gezellige babbel tikken die minuten op de loopband toch echt een pak sneller weg, hè!

2. Beloon jezelf

Heb je een nieuw doel bereikt? Beloon jezelf! Niet door terug te vallen in slechte gewoontes zoals het verslinden van chocoladerepen tot je buikpijn hebt, maar op manieren die je veel langer gelukkig maken. Boek een sportief citytripje naar een nieuwe stad en ontdek hoe goed jouw nieuwe conditie van pas komt als je van trekpleister naar trekpleister huppelt met de kinderen. Geef jezelf eens een nieuw setje sportkleding cadeau: beloning en motivatie in één klap. Of las een momentje in voor jezelf na een uitputtende sportsessie: lees dat nieuwe boek op de bank, ga voor die heerlijk geurende badparels of gun jezelf een heerlijk aromatische kop koffie achteraf. Je zal nog nooit zo van de stilte en de rust genoten hebben als na die stevige workout.

3. Ontdek iets nieuws

Heb je al gemerkt hoeveel energie je krijgt door buiten je comfortzone te treden? Lifestyle Fitness biedt je steeds nieuwe mogelijkheden om een andere (sportieve) kant van jezelf te ontdekken. Schrijf je eens in voor een andere groepsles of stel nieuwe doelen waar onze begeleiding je graag mee helpt. Blijf variëren in je routine voor een optimaal resultaat.

4. Hou het praktisch

Soms kan een enkel praktisch obstakel al voldoende zijn om je geplande sportsessie te cancelen. Een lekke band of een afgeschafte bus houden jou niet meer tegen! Wist je dat we met Lifestyle fitness in heel wat steden aanwezig zijn, waar je steeds van onze centra gebruik kan maken? Misschien ligt er wel eentje vlakbij je werkplek, de school van de kinderen of in de buurt van een goede vriendin, zodat je meerdere mogelijkheden hebt om van je abonnement gebruik te maken?
Leg jij je sportkleding al de dag op voorhand klaar? Doen! Door steeds een setje versgewassen kledij klaar te leggen herinner je jezelf eraan dat er een sportmoment op de planning staat. Voeg daar nog je andere sportessentials (schoenen, haarrekjes, doucheproducten,…) aan toe en je bent altijd klaar om er tegenaan te gaan! En voor we het vergeten: train jij met muziek? Zorg dan dat je regelmatig je workoutplaylist een goede update geeft en de batterij goed oplaadt. Vanaf vandaag zijn er geen excuses meer!

5. Voel je goed!

Wist je dat niets je hoofd zo leeg maakt als een uurtje sporten? Zware dag gehad? Twijfel je om nog aan het zweten te gaan? Stel jezelf de vraag: zal ik me beter voelen na een bak ijs op de bank of na een lekkere workout met je favoriete muziek en enkele lotgenoten om je verhaal tegen te doen? Juist, ja, vandaag ga jij er weer voor! Je staat er. Wat een doorzetter!