Fitness foods

In onze clubs krijgen we enorm veel vragen over voeding. Wat weinigen zich realiseren is dat voeding 80% van je resultaat zal bepalen. Maar wat mag je dan precies eten?
We hebben allemaal een basiskennis over wat ‘gezond’ is en wat niet. Maar welke voeding zal écht bijdragen tot een beter resultaat? Wij zetten er alvast 5 voor je op een rij en geven onze 3 favoriete smoothie recepten mee waarin je deze kan verwerken! Download ze onder deze video!

  1. Melk
    Melk zit boordevol eiwitten die je helpen je spieren te verstevigen.
    Download onder deze video onze top 3 smoothies voor een gezonde energieboost!
  2. Gedroogd fruitGedroogd fruit zoals abrikozen, rozijnen en mango hebben een hoge concentratie natuurlijke suikers. Hierdoor zijn ze een bron van geconcentreerde koolhydraten én een ideale energie booster.Ze bevatten bovendien talloze vezels, vitaminen en mineralen.
  3. Broccoli (en andere groene groenten)Broccoli zit boordevol vezels, vitaminen en mineralen.
    Als je veganist bent, zijn groene groenten een perfecte vervanging voor zuivelproducten. Ze zorgen namelijk voor een hoge dosis calcium die je botten sterk maakt.Houd je niet zo van groene groenten of heb je geen tijd om ze klaar te maken? Dan kan je ze makkelijk verwerken in een lekkere smoothie! Deze vind je ook in het document onder deze video.
  4. Banaan – Bananen zijn HET fitness food bij uitstek. Makkelijk mee te nemen en te verteren.Hoewel ze meer kcal bevatten dan andere fruitsoorten zijn ze ideaal om te consumeren voor of na een workout. Waarom? Omdat de kcal die in bananen zitten voornamelijk uit koolhydraten bestaan, die dan weer goed zijn voor de energielevering in je lichaam. Bekijk ook zeker onze blog over koolhydraten!Bananen zitten boordevol potassium wat kan helpen tegen spierkrampen tijdens je training.
    Je vindt het recept voor onze heerlijke Banana Smoothie onder deze video!
    Deze smoothie bevat trouwens ons 5de en laatste fitness food, namelijk:
  5. Cacao
    Cacao zit boordevol magnesium, antioxidanten en aminozuren. Cacao Nibs of cacaopoeders zijn het beste.
    Bij een evenwichtige voeding mag je af en toe eens ‘zondigen’. Als je dan kiest voor chocolade waar het cacao percentage 70% of hoger is, hoef je je niet eens schuldig te voelen!Nu willen wij van jou horen!Wat zijn jouw favoriete fitness foods? Vertel het ons in de comments op Facebook!