Het belang van slapen.

Bij Lifestyle fitness geloven we dat ontspanning even belangrijk is als inspanning.
We zien dat veel mensen het belang van voldoende rust enorm onderschatten.

Daarom zetten wij voor jou de vier voordelen van een goede nachtrust op een rijtje.

Slaap is een herstelproces dat bij alle biologische organismen noodzakelijk is. Af en toe minder slapen dan nodig kan niet veel kwaad, maar een structureel slaaptekort kan de geestelijke en fysieke gezondheid ondermijnen.

Personen die te weinig slapen, kunnen zich moeilijker concentreren en kunnen minder goed onthouden en nadenken. Het kan zelfs leiden tot depressie.

Recent onderzoek veronderstelt dat goed slapen onze weerstand verhoogt en de hoeveelheid stresshormonen vermindert tijdens de slaap.

Tot slot zijn er tijdens de slaap processen aan de gang die zorgen voor een intensieve activiteit van herstel en wederopbouw van lichaam en geest.

Schaam jezelf ook zeker niet om doorheen de dag, als je de kans hebt, een kort dutje te doen van maximum 15-20 minuten. Een ‘powernap’ is erg effectief om even wat energie bij te tanken. Als je jezelf doorheen de dag moe voelt, kan dit wijzen op een zuurstof en/of water tekort. Ga even naar buiten en adem een paar keer diep in en uit en hydrateer jezelf
met een groot glas water!

Nu willen wij van jou horen! Hoeveel uur per nacht slaap jij gemiddeld ? Wat is jouw remedie tegen vermoeidheid?
Vertel het ons in de comments op Facebook!