Niet stilzitten, maar fitten!

Winter is coming. De dagen zijn nu serieus korter, kouder en grijzer. Voor velen het ideale excuus om binnen te blijven onder een warm dekentje in plaats van buiten te gaan sporten. Nochtans is de herfst het ideale sportseizoen. Dankzij deze motiverende tips ben jij binnenkort niet meer te stoppen.

 

  1. Zomerkilo’s

Reality check. De zomer is echt gedaan. Dat betekent dat het dringend tijd is om komaf te maken met die BBQ-, cocktail- en ijsjeskilo’s. Dus eet gezond, drink genoeg water, sport voldoende en dan ben je die extra kilootjes zo weer kwijt. Probeer ook op herfstdagen minimaal een half uur per dag te bewegen om je stofwisseling op pijl te houden. Binnenkort breekt de vreetperiode, die kerstvakantie heet, namelijk weer aan. En met al die etentjes en familiefeesten in het achterhoofd kan het zeker geen kwaad om je de komende maanden extra in te spannen. Zo kan jij stralen in je kerstoutfit.

  1. Ideale temperaturen

Ofwel is het te warm om buiten te sporten, ofwel is het te koud. In de herfst kan je dat excuus helaas niet gebruiken. De temperaturen laten het perfect toe om je sportschoenen aan te trekken en in de buitenlucht te sporten. Je hoofd leegmaken na een lange dag? Sporten in de frisse lucht zorgt ervoor dat je even kan ontsnappen aan al je zorgen en problemen. Laat je zeker niet tegenhouden als het eens een beetje frisser is, want van sporten krijg je het warm. Dus mooie sporttrui aan en GAAN!

  1. Boswandeling maken

In de herfst en in de winter zijn de dagen korter, waardoor je amper met natuurlijk daglicht geconfronteerd wordt. Dat kan een invloed hebben op je humeur. Voldoende naar buiten gaan, is dus de boodschap. En zeg nu zelf. Wat is er leuker dan te genieten van de prachtige herfstkleuren tijdens een gezellige boswandeling? Een leuke en gezonde manier om in bewegen te blijven op zonnige herfstdagen. Bovendien is het wetenschappelijk bewezen dat aardse tinten je inspireren en je humeur een boost geven. Tijdens zo’n wandeling heb je ook tijd om na te denken en je gedachten op een rijtje te zetten. Is wandelen te traag voor jou? Plan dan een leuk looptochtje door het bos. Ook dan kan je, weliswaar aan een hoger tempo, genieten van de mooie herfsttaferelen.

  1. Fitness

Toch geen zin om de koude te trotseren? Haast je dan naar een Life Style fitness bij jou in de buurt voor een stevige indoor workout. Dat sporten gezond is, weet iedereen. Maar wist je dat een intensieve sportsessie de perfecte manier is om van dat herfstdipje af te raken? Tijdens het sporten maakt je lichaam namelijk het gelukshormoon endorfine aan, waardoor je je automatisch beter en energieker gaat voelen. Blijf dus niet bij de pakken zitten als je een moeilijke dag hebt. Fitness is altijd dé oplossing.

  1. Investeren in mooie, warme sportkledij

Toch nog een extra motivatie nodig om op een gure herfstdag uit je luie zetel te komen? Investeer dan in nieuwe, warme sportkledij. Herfstseizoen betekent namelijk ook mid season sales. Zo shop jij die nieuwe sportoutfit aan een spotprijsje. Tijdens het sporten draag je best laagjes, zodat je die warme trui in het heetste van de strijd gewoon kan uittrekken.

  1. Typische herfstactiviteiten

Ten slotte brengt de herfst ook heel wat typische, soms hatelijke, klusjes met zich mee. Deze werkjes zorgen er nochtans voor dat je vaker buitenkomt en in beweging blijft. Na het volbrengen van alle vervelende activiteiten ben jij die extra calorieën in no time weer kwijt. Door een halfuurtje bladeren te vegen, verbrand je al snel 130 calorieën. Waar ligt die hark?

Vanaf nu laat jij je dus niet langer ontmoedigen door een beetje koude of wind. In de zomer, in de winter, in de herfst of in de lente, het hele jaar door mag jouw lichaam gezien worden. Good luck!