Tips voor terrasjes

Terrasjesweer! (Fitmet)Lien geeft jou alvast enkele (gezonde) tips!Lien Robberechts

Het mooie weer is weer daar… Tijd om terrasjes te doen en lekker te borrelen! Maar… het is natuurlijk niet de bedoeling om alle calorieën (en meer) er weer aan te eten die je net bij Life Style Fitness fijn verbrand hebt… Daarom geven wij je graag enkele tips om met dit prachtige weer verder te werken aan een gezond lichaam tegen dat de zon echt weer helemaal klaar is om ons de zomer in te knallen.

Allereerst is het misschien wel belangrijk om te weten dat een uurtje sporten alvorens te beginnen borrelen wonderen kan verrichten! Je krijgt meer zin in gezonde voeding en je hongergevoel wordt een beetje getemperd zodat gezonde keuzes maken net iets eenvoudiger is. Bovendien zorgt de endorfine er ook voor dat je je vanzelf goed voelt, waardoor je net iets minder nood hebt aan vettige snacks of alcoholrijke dranken. Het draagt, met andere woorden, bij tot het gebruik van je gezond verstand. Geniet van dat heerlijke gevoel na een goede workout met de zon op je gezicht en je voetjes omhoog… Een fijne sensatie!
Natuurlijk voelt dat zonnetje een pak lekkerder als je na de frisse douche ook nog eens een ijskoud drankje kan nuttigen. Dat kan best! Heerlijk! Maar hou in gedachte dat sporten niet betekent dat je mag losgaan wat calorieën betreft. Geen idee hoeveel er in je favoriete drankje zit? Wij geven hier enkele voorbeelden: 50 kcal per glas cider, 55 kcal voor aperitieven op basis van wijn, 90 kcal per glas wodka en 150 kcal per glas sangria. In een pintje gaan dan weer 105 kcal! De gemiddelde vrouw heeft zo’n 1800-2000 kcal per dag nodig, dus die drankjes kunnen sterk aandikken!
Schrik je hiervan? Deze simpele drankjes vallen best goed mee! Wat als we de cocktailkaart induiken? Een piña colada kan maar liefst 650 kcal bevatten. Long Island iced tea is dan weer de ‘grote met mayonaise’ onder de cocktails, die met 780 calorieën boven al de rest uitsteekt. Hou het dus simpel en kies eerder voor een glas droge witte wijn of een feestelijke cava als je wat te vieren hebt!
Het probleem met vele van deze alcoholische drankjes is daarnaast dat ze je hongergevoel versterken. We gaven hier bij Life Style Fitness al eerder tips over de beste snacks na je workout! Die mag je voor een borrel ook zeker niet overslaan. Een maag die gevuld is met een eiwitrijke maaltijd (bijvoorbeeld enkele rijstwafels met pindakaas of een groenteomelet) zal je behoeden voor de befaamde bloedsuikerspiegelcrash. Als je (alcohol of frisdrank/vruchtensap) gaat drinken op een lege maag bestaat namelijk het gevaar dat de suiker in deze drankjes je bloedsuikerspiegel flink doen stijgen en dalen. Hierdoor ontstaat er een hongergevoel waarmee zelfs het meest fanatieke topmodel geen blijf zou weten, met als resultaat dat je al snel aan de bitterballen gaat!
Hoe kan je dan wel wat lekkere borrelhapjes klaar zetten na zo’n inspanning? Kies ervoor om wat fruit toe te voegen zoals enkel druiven of heerlijk zoete aardbeien in combinatie met een goede rosé! Enkele blokjes kaas met lager vetgehalte maken jouw plank dan compleet. Je kan ook een schaaltje ongebrande noten of snoepgroentes met heerlijke hummus klaarzetten! Of wat denk je van een volkoren wrap met zalm die je in kleine rolletjes snijdt? Zalig en bomvol gezonde vetten. Klassiekers als olijven, watermeloen of zelfgemaakte eiersalade met volkoren toast mogen natuurlijk ook niet ontbreken. Het voordeel? Deze snacks vullen de maag, waardoor je niet eindeloos blijft dooreten zoals bij gefrituurde snacks of chips ons allemaal wel eens overkomt.
Ziezo, nu we lekker geborreld hebben, geven we graag nog enkele andere tips mee voor het goede weer! Al onze vestigingen hebben een fijne fietsenstalling, die u zeker mag gebruiken nu het zonnetje fietstochtjes weer aanmoedigt! En zo pakt u meteen een eerste cardiosessie mee! Vergeet ook zeker niet voldoende water te drinken tijdens uw trainingssessie bij ons en blijf ook na de workout goed hydrateren door na elk glaasje alcohol bijvoorbeeld voor wat water te kiezen. Tot slot laat het mooie weer ook andere activiteiten veel meer toe: trek al wandelend de stad/de natuur in en praat lekker bij… Het hoeven immers niet altijd terrasjes te zijn. Die lopen heus niet weg als u eerst nog wat calorieën verbrandt door een nieuwe lente-outfit bij elkaar te shoppen om op dat terrasje te dragen!


Kom jij ook eens testen?

Je denkt er al tijd aan om (weer) wat meer te gaan sporten. Omdat je iets aan je figuur, je conditie en gezondheid wilt doen. Of simpelweg wat meer energie wilt hebben.

Herkenbaar, bijna iedereen voelt wat jij voelt

We begrijpen precies hoe jij je voelt. Heel veel van onze leden hebben ooit op dat punt gestaan. En weet je, iedereen, die bij een Lifestyle Fitnesscentrum is gestart met een introductieprogramma, is daar nu bijzonder content over.

Stel niet langer meer uit, vraag nu aan!

We helpen je daarbij graag met onze gratis dagpas. Makkelijker kan niemand het maken! Wil je meer weten of je aanmelden voor deze dagpas? Vul je gegevens in en verzend. We nemen binnen 1 werkdag contact met je op voor een persoonlijke kennismaking.


GRATIS DAGPAS