Top 3 rookie mistakes

Vandaag bespreken we de top 3 rookie mistakes!

Zoals jullie weten krijgt iedereen 6u fitness begeleiding van onze coaches. Omdat we geloven in de kracht van techniek en veilig trainen. Hierdoor zijn we uniek in de fitnessbranche. Iedereen start als een beginner. Gaandeweg vergroot onze comfort zone en worden de basics ons duidelijk. Je leert met behulp van onze coaches hoe de machines werken en welke oefeningen het beste bij jouw doel passen.

Ondanks het feit dat we deze kostbare service aanbieden, zien we dat er toch nog mensen kiezen om alles volledig op zichzelf te doen. Hier is natuurlijk niets mis mee. Onze trainers zijn echter erg hoog opgeleid en hebben vaak meer inzicht in hoe jij je doel kan bereiken. Ze hebben meer kennis over het menselijk lichaam en het effect van bepaalde trainingen.

Daarom hebben wij voor jou onze top 3 fitnessblunders en hoe je ze kan voorkomen op een rijtje gezet.
Maak jij deze fouten?

  1. Je verandert nooit van routine.
    Als je nooit je routine verandert, stagneert de ontwikkeling van jouw lichaam, omdat het niet genoeg geprikkeld wordt. Zorg dat je elke 4 tot 6 weken van workout verandert door je trainer je schema aan te laten passen. Hierdoor herstimuleer je je spieren waardoor je vooruitgang blijft boeken.
  2. Je noteert niets.
    Beginners nemen nooit notities. Maar als je niets meet, wat verbeter je dan?
    Schrijf je hele workout op. Welke oefeningen je gedaan hebt, welk gewicht je gebruikt hebt, hoeveel herhalingen je hebt gedaan etc … Hou ook je uiterlijk bij door foto’s te trekken, jezelf te wegen en je vetpercentage in het oog te houden.
    Hierdoor weet je precies welke vooruitgang je boekt. Laat je assisteren door één van onze coaches. We zijn er om jou te begeleiden naar je doel!
  3. Je verhoogt je gewicht te snel.

Vaak worden de gewichten te snel verhoogd om vrienden te imponeren of om iets te ‘bewijzen’ aan jezelf. Net zoals vrouwen zich blindstaren op het cijfer op de weegschaal.
Helaas brengt het te snel verhogen van gewicht de neurologische en fysiologische veranderingen in het lichaam in het gedrang. Gevolg? Oefeningen worden niet correct uitgevoerd en in plaats van spiertoename ga je achteruit in je spierontwikkeling. Bovendien kan je blessures oplopen die kunnen resulteren in wekenlang niet kunnen trainen.
Vraag daarom altijd raad aan je coach en laat je lichaam op zijn eigen tempo ontwikkelen.
Neem liever enkele weken meer tijd om je spieren op te bouwen.

Nu willen wij van jou horen!Wat zijn jouw rookie mistakes en fitnessblunders? Vertel het ons in de comments op Facebook!