Bye bye feestkilo’s, hello healthy 2018

Hapjes, gourmet, raclette, fondue, kalkoen, wild, kerststronk, ijstaart… Waarschijnlijk stonden een (of meerdere) van deze gerechten de afgelopen weken op jouw feestmenu. Kon jij niet aan de verleiding weerstaan en heb je een beetje te veel genoten van al dat lekkers? Lees dan snel verder en ontdek hoe jij die extra feestkilo’s in no time weer kwijt bent. Ready, set, GO.

  1. Pas je eetgewoontes aan

Misschien heb je het gevoel dat je de rijkelijke maaltijden van de afgelopen weken moet compenseren. Toch is het beter om niet ineens extreem te diëten. Het is veel effectiever om je eet- en kookgewoontes aan te passen. Heel veel producten hebben een magere variant die minstens even lekker smaakt, maar veel minder calorieën bevat. Leg die in je kar bij je volgende bezoek aan de supermarkt. Gebruik olijfolie in plaatst van boter tijdens het koken en voeg geen room toe aan je sauzen. Dankzij enkele kleine en eenvoudige veranderingen in je eetpatroon zijn die extra kilo’s zo weer verdwenen.

Vermijd ook de inname van lege calorieën. Dat zijn calorieën die weinig of geen essentiële voedingsstoffen, zoals vitaminen en mineralen, bevatten. Ze zitten in voedingsmiddelen die rijk zijn aan vet, suiker of alcohol. Kies verstandig en eet een gezond alternatief.

Gebruik pittige kruiden en pepers om je gezonde gerechten op smaak te brengen. Deze geven je maaltijden niet alleen een zuiders tintje, ze zorgen er ook voor dat je minder eet. De pikante smaak geeft je namelijk sneller een vol gevoel. Bovendien verhoogt het eten van pittige pepers de lichaamstemperatuur, wat zorgt voor een betere calorieverbranding.

  1. Water, water, water en nog eens water

Schrap alcohol en frisdrank de komende weken van je drankkaart. Ze zitten boordevol suikers en bevatten enorm veel calorieën. Bovendien geven ze je een opgeblazen gevoel.

Drink vanaf nu twee liter water per dag. Een goede waterbalans is essentieel voor alle lichaamsfuncties. Daarom is water een wondermiddel bij gezond afvallen. Daarnaast zorgt het drinken van water voor een stralende en egale huid. Begin ’s morgens met het drinken van twee glazen lauw water op een nuchtere maag en hou deze gewoonte gedurende de rest van de dag vol. Je zal versteld staan van het resultaat.

Tip: Even genoeg van al dat water? Kies dan voor een kopje groene thee of muntthee. Thee is lekker en caloriearm en dus de ideale watervervanger.

3. Beweeg

De allerbeste manier om komaf te maken met die extra kilo’s is om een gezond eetpatroon te combineren met voldoende sport. En waar kan je dat beter doen dan in een Life Style Fitness bij jou in de buurt? Dankzij hun nieuwe cardiotoestellen sport jij vanaf nu nog effectiever. Bovendien kan je op de nieuwe toestellen naar televisie en Netflix kijken tijdens je workout. Sporten was nog nooit zo leuk. Met je favoriete serie op het scherm is je sportsessie zo voorbij. Zo kan je die goede voornemens dit jaar écht waarmaken. Want zeg nu zelf: Kan jij nog een reden bedenken om thuis te blijven?

Gelijk heb je! Vraag HIER je gratis dagpas aan en kom een dagje trainen en ervaren hoe fun het wel is in jouw Life Style Fitness club!